11 km promenad för en gökärt

_DSC1137

Jag är så himla fotosugen just nu, men tyvärr hinner jag väldigt sällan komma ut med kameran pga heltidsarbete och bebis som jag vill prioritera när jag är ledig. Förra helgen var ju lång med lite extra ledighet så på söndagen tog hela familjen en långpromenad och jag packade fotoryggsäcken för att kunna ta lite bilder. I vanliga fall när jag är ute på barnvagnspromenader ser jag så många motiv och denna gång ville jag vara redo med kameran. Tyvärr visade det sig vara en riktigt kall morgon då inga blommor slagit ut, vindbyar på upp mot 20 m/s och det var inte alls behagligt. Nära Delsjön kröp jag iaf ned i ett dike då jag hittade några stackars gökärt i alla fall. Minns att jag tyckte att det var så spännande att man kunde äta dessa blommor när jag var liten.

One thought on “11 km promenad för en gökärt

Kommentera

