Porträttfavoriterna från 2013

När jag fyllde år i maj fick jag en privatkurs i porträttfotografering hos Fotograf Emelie Ohlsson av Patrik. Han visste att jag ville lära mig att fota människor, men att jag varit för feg för att prova. Efter tre timmar hos Emelie och någon webbkurs senare var jag fast och tyckte att det var hur kul som helst. Det är ju så roligt när man är ny på något för man lär sig så mycket hela tiden. Jag tror att jag har lärt mig något på varje porträttfotografering som jag har haft sedan juli och det är ganska häftigt!

Vanligtvis laddar jag upp mina porträttbilder på min hemsida, men nedan kommer mina favoriter från året. Tack till alla som har ställt upp som försökskaniner och tack till alla betalande kunder!

SONY DSCSONY DSC SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

Och så blev det en massa CV- och Linked In-porträttbilder.
SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

Och sist, men inte minst, de allra roligaste porträtten att ta, nämligen på de små härliga barnen. Man vet aldrig vad som kan hända under en porträttfotografering med barn. De kan vara glada, trötta, nervösa, blyga, busiga, sura, bajsnödiga – ja, allt möjligt. Gemensamt för alla bilder jag har tagit på barn är att jag sitter med ett stort leende när jag har redigerat bilderna för jag blir glad vid bara minnet av fotograferingen. Nedan kommer några av favoritbilderna.
SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

 

Kommentera

