Hejdå 2012

Året är slut. Det var ett märkligt år för min del. Fotoinspirationen var på botten under större delen av året och för att försöka vända det anmälde jag mig till inte mindre än 3 fotokurser under året.  Alla kurser var jättebra och jag åkte hem full av inspiration, men tyvärr tappade jag den direkt igen. Vi får se om den hittar tillbaka under 2013.

Inspirerad av andra bloggvänner valde jag ut några personliga favoriter från bloggen under året och de kommer här nedan.

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Årets första workshop var ”Vår på Österlen” som leddes av Patrik & Magnus på Creative Adventures. Jag försökte lära mig lite (och tycka om) landskapsfotografi. Vi hade sånt där underbart sommarväder som man kan ha i maj ibland och jag minns med glädje kafferasterna då vi satt i solen med en kopp kaffe på stentrappan och njöt. Jag vet inte om jag blev godkänd på kursen för jag är ju en sådan där som gillar elledningar och det är tydligen inte bra om man är landskapsfotograf. Jag tjuvade dessutom till mig en massa makrobilder under helgen, så jag var nog inte en mönsterelev.

Juni

Årets andra kurs var den traditionella sommarveckan i Mullsjö. I år var Anders Geidemark kursledare. Vi hade inte lika tur med vädret som när jag var på kurs på Österlen, men vi lyckades ändå få till ett magiskt bildspel med Anders hjälp. Jag hann även få till en fikadejt full av skratt med fotobloggkompisarna Mats och Sven som kom på besök. 🙂

Juli

Augusti

September

Oktober

Årets tredje workshop var min första utomlands! Jag åkte till West Virigina och gick kurs för Joseph Rossbach. Det var en FANTASTISK upplevelse! Vilken underbart vacker stat och vilken perfekt tidpunkt att vara där. 80% av staten består av lövskog och berg och var man än vände sig såg man otroliga vyer. Joe var en härlig person och väldigt duktig på att lära ut så äntligen fick jag liiiite grepp på det där med landskapsfoto. Men jag vet inte om jag tycker att det är så roligt…

I slutet av oktober träffade jag dessutom tre av tjejerna jag lärde känna på Österlenskursen. Vi åkte till Söderåsen och bodde på pensionat. Bilden ovan är min egna favorit från helgen, men den är en sådan där bild som inte fått någon kommentar på bloggen. Men jag älskar den!

November

December

18 thoughts on “Hejdå 2012

  1. Finfina bilder Karin och tänk att de gav sig så vi fick fota fina rapsfält i Österlen. Men det satt långt inne 😉 Ha ett fint gott år och ett härligt fotoår 2013 //Lotta

  2. Ja, vilket år 2012 blev… Vissa år händer det helt enkelt mer än andra år…;-)
    Helt fantastiska foton!!!

  3. Hej Karin!
    Det är möjligt att du inte känner för landskapsfoto, men din bild från kursen i USA är helt magisk! Har varit inne och kikat på den gång på gång, och löven i vattnet har en närmast hypnotisk effekt på mig! Det är nog den häftigaste bilden jag sett i år faktiskt…
    Hoppas din fotolust kommer igen, hos mig brukar bästa medicinen vara att helt enkelt låta kameran ligga – då brukar jag bli sugen igen! 🙂
    Ha det gött!
    /Maria

  4. Du har tagit många fina bilder år 2012 Karin. Dina bilder från utlandsresan är fantastikt vackra. Bilden på trädet från Söderåsen har jag nog missat. Den är jättefin. Klart den är din favorit.
    Man har inte hunnit med alla bloggar och allas bilder senaste året tycker jag. Man vill så mycket mer. Men så vill man hinna ut själv också. Svårt att hinna med allt.
    Men din fototorka får vi försöka få bort minsann.
    Vi borde ta en runda och leta inspiration.

    Ha det gott och mys med kisarna 🙂
    Kram

  5. Kan inte tro att det har varit något fel på inspirationen när man ser dina bilder!! Fantastiskt vackra och spännande. Mina favoriter blir nog februari, augusti, september, oktober! Du har sådant öga för de där detaljerna som ser så enkla ut, men som jag är övertygad om att de flesta inte skulle se. Ha det gott och all lycka under 2013! / Kram

Kommentera

