Höst i West Virginia

Sedan några dagar tillbaka befinner jag mig i West Virginia där jag hälsar på min värdfamilj från tiden då jag var utbytesstudent i NY state 1991/92. Vi har inte träffats på 20 år så när jag hittade värdmamman på internet för ett tag sedan bestämde vi att jag skulle komma och hälsa på. Värdmamman hade flyttat till West Virginia och det är jag glad över. Vilken galet vacker stat!! Den består till 80% skog (och berg?) så jag har spenderat mil och åter mil med att åka på vägar kantade av lövträd i vackra höstfärger. Vet inte hur många gånger jag har sagt ”Oh, my God, this is so beautiful!”, ”This is amazing/fantastic/wonderful” etc.

Imorgon ska jag lämna värdfamiljen och åka vidare mot norra delen av staten där jag ska delta i en Photo Tour/Workshop i 4 dagar. Herregud, fattar inte vad jag har gett mig in på. Jag som inte ens fattar landskapsfoto på svenska…

6 thoughts on “Höst i West Virginia

Kommentera

