Ut med det gamla och in med det nya. Typ.

Mitten på augusti tycker jag alltid brukar kännas lite som mini-nyårsafton. Det är slutet på något gammalt, men början på något nytt. Jag antar att det har att göra med att man alltid började ny årskurs i skolan på hösten. Jag älskade att köpa nytt pennfack, ny kalender (som jag alltid klädde in med snyggt papper, eller roliga bilder). Det är också tiden då man får köpa nya kläder inför hösten – stora härliga stickade tröjor att mysa i, stearinljus att tända på de allt tidigare kvällarna. Jag gillar hösten. Jag gillar känslan av det nya. Men jag skulle ljuga om jag inte erkände att det känns lite läskigt också.

One thought on “Ut med det gamla och in med det nya. Typ.

Kommentera

