Var är alla sommarblommor?

Första semestermorgonen och som vanligt vaknade jag mitt i natten. Man ska passa sig väldigt noga för att glömma att fylla på torrfoder i katternas matskål på kvällen för då får man veta att man lever mitt i natten… Och om man kommer på att man lever så kan man ju likaväl gå upp och kika om man hittar något att fota. Lite sommarblommor på en äng till exempel. Men till min stora förvåningen var det väldigt lite blommor på min äng. Lite rödklöver på sin höjd och det hade jag inte lust att fota idag. Tacka vet jag baldersbrå då… (har jag precis fått lära mig att det heter, också känt som prästkrage i min blogg).

3 thoughts on “Var är alla sommarblommor?

  1. Det är sorgligt att se vissna blommor vid den här tiden, känns som om man inte har hunnit med. Vill knappt titta på bilden. :-)Baldersbrå strå är fina strå, inte helt enkla att göra bra på bild men din känns enkel och avskalad. Gillar de två andra stråken i oskärpa.

    Vänligen Mats

  2. hittade din blogg när jag googlade om fjärilar…..tog med mig hem en fjäril igår som skadat ena vingen satte den på min fjärilslavendel men förstår nu efter att ha läst på din blogg att den inte kommer att repa sig…….tack för hjälpen iaf

    mvh Tina från Skåne

  3. Det är ju så att det är du som är inneboende hos katterna o inte tvärsom…
    Fina bilder på en falen blomma åxå. Har lagt märke till detta åxå att det är svårt att hitta fina blommor. I Rumänien var kanterna som den finaste prunkande rabatt.. Dom har inga bekämpningsmedel till gräsytorna och dom slår inte heller vägrenarna innan blommorna fröat vilket Vägverket gör hela tiden…

Kommentera

