Brösarps backar

Två gånger under helgen besökte vi Brösarps backar. Första gången vi var där var mitt bilgäng ense om att det inte var något lätt ställe att fota på och jag tror faktiskt att jag har raderat alla bilder från den kvällen. Det var faktiskt så (kan jag ju avslöja nu i efterhand) att vi hade långt gångna planer att ”råka” köra fel vid nästa utflykt till Brösarps backar för att ”råka” hamna vid ett rapsfält istället. Men eftersom vi fick tillfälle att fota rapsfält någon dag tidigare så följde vi med ändå. 🙂

När vi kom fram klockan 03.30 parkerade vi någon meter från en husbil och om jag hade legat och sovit i den husbilen hade jag varit säker på att det var mördare som kommit dit (jag läser för många deckare, jag vet). Men vi var ju bara ett gäng glada (natur)fotografer som skulle uppleva en magisk morgon med morgondimma, gott kaffe med utsikt ända till havet och en och annan blöt sko…

 

3 thoughts on “Brösarps backar

  1. Gillar när dimman är så där skiktad eller vad det kan heta när den tar slut en bit upp från marken. Vackra bilder med härliga färger. Tyvärr är jag alldelles för morgontrött för att fota så dags (eller jo jag är ju visserligen vaken så dags när jag jobbar natt men då har jag visst patienter att ta hand om). Ibland har jag varit sugen på att stanna och fota på vägen hem från jobbet men jag är rädd att ett fotostopp gör körförmågan försämras av att klockan går..

Kommentera

