När man inte kan sova

Jag vaknade klockan halv tre inatt och kunde inte somna om. För att fördriva tiden läste jag bloggar på mobilen och kom till Mats blogg där jag läste att han planerade att sticka ut klockan tre på morgonen för att fota och tänkte att det kunde ju jag också passa på att göra när jag ändå var klarvaken. Tyvärr kom jag inte hem med några (bra) bilder, men det är alltid en speciell känsla att få vara ute när alla andra sover, och det är också roligt att se alla djur som man (nästan) aldrig ser på dagtid. Idag såg jag rådjur, fasaner  och harar. Haha, och så såg jag några rovfåglar. En satt på en vägskylt. Den satt alldeles still – ända tills jag lyfte kameran. Typiskt. Sedan såg jag en som seglade med vingarna utfällda ganska nära marken. Jag hann stanna bilen, dra ner bilrutan och klicka några bilder. Det kändes riktigt, riktigt mäktigt och bilderna blev ganska bra – men efter en stund tyckte jag att det var konstigt att den rörde sig likadant hela tiden och insåg att det bara var en fågelskrämma! Haha, det var faktiskt väldigt komiskt.

Några fåglar som inte var fejk var däremot råkorna. Jag älskar råkorna, de är så himla roliga, men tyvärr är de svårfotade för de kan vara hur coola som helst ända tills man lyfter kameran. Här satt de dock på håll, och de såg så fina ut mot linjerna på åkern.

3 thoughts on “När man inte kan sova

  1. Hahaha, visst är det härligt med tidiga mornar! Under en tur till Öland under långhelgen var jag också uppe vid den tiden, det var första gångerna på länge 🙂
    // Sander

Kommentera

