Cat fight

Suck. Jag bor ihop med världens snällaste katt. Tyvärr är hans snällhet ett handikapp när grannens bråkstakekatt kommer in i vår trädgård. Igår morse kom min fine Dennis in med tussar som stod åt alla håll och bråket resulterade i ännu ett besök på djursjukhuset dit vi borde skaffa klippkort. Det enda positiva i den här historien är att han fick beröm av veterinären som aldrig hade sett på maken till snäll katt som lät sig noga undersökas utan att klaga. Vill också tacka Svelands djurförsäkringar som gör att jag bara blir lite ruinerad på alla dessa kattbråk på gatan.

(Katterna på bilden har inget med texten att göra. Det är bara ett vänskapligt busbråk)

2 thoughts on “Cat fight

  1. Fin actionbild! Han måste ju trots allt försvara ingången till sin matskål! Det är bra med försäkring! Min katt/assistenten slutade äta dricka och äta i onsdags. Två dagar med dropp rtg prover kunde ha kostat mig 10 000 om jag inte haft försäkring…. Svårt val – men världens bästa katt hade väl varit värd den summan och vatten o bröd härhemma sen. Hon är nästan bra idag

Kommentera

