Solnedgångspromenad

Det har varit otroligt fint väder i Lund idag, fint och klart hela dagen. Jag ville gärna fånga ljuset vid solnedgången men hade en tid inbokad på gymmet vid 15.00.  Smart som jag är passade jag på att ta med mig kameran till gymmet för att hinna ut lagom till blå timman. Vad jag INTE hade tänkt på var att det var flera månader sedan jag styrketränade vilket innebar att när jag väl tog fram kameran för att fota i en vattenpöl utanför gymmet så skakade mina armar så mycket att det var omöjligt att få någon skärpa med makroobjektivet. 🙂

Jag älskar färgerna som blir på himlen sådana här eftermiddagar.

Jag lyckades också komma förbi fina, stora trädet som är fullt av julbelysning för första gången i år. Jag som älskar bokehbollar har helt glömt bort sånt i år.

Jag gick in i buskarna för att leta vinklar. När jag kollade i sökaren glömde jag helt bort att polisen varnar för en våldtäktsman som går omkring i mina kvarter. Det vore väl det perfekta bytet – en makrofotograf som är uppslukad av buskar? Det är bara att putta omkull oss typ. När jag inte hade kameran framför ögonen var jag livrädd och hoppade vid minsta ljud.

11 thoughts on “Solnedgångspromenad

  1. Kul att du kommit igång med träningen 🙂 Imorgon drar jag igång med styrketräning för första gången på mååååånga år…du hade ju bara några månaders uppehåll 🙂 alltså är du ingen ursäktsletare som mig. Tror du en våldtäktsman vågar ge sig på en så ”udda” (tolka det rätt tjejen) filur som smyger omkring i buskarna med ett ”vapen” (kameran m a o)? Är övertygad du går säker 🙂 Hoppas han åker fast snart utan att någon kommer till skada! Fina bilder Karin! Andra bilden ovanifrån är så underbar i färgerna och den nedersta är lite drömsk i mina ögon. Kram

  2. Mycket tjusiga motljusbilder Karin. Ja, fula gubbar finns i buskarna i Malmö också. Sett ett antal blottare i Pildammsparken i Malmö. Och hört!!!! Stööön i buskarna!!
    Och visst när man fotar är man uppslukad av det man gör och när man tar macro ligger man oftast också….hm ….bara att hoppa på en. Tradigt att man ska behöva tänka på sådant när man vill koppla av på en macrorunda. Jag fotar aldrig ensam inne i Malmö. Många har blivit rånade i Malmö. Både på mobiler och kameror. Tradigt.
    Finns ju lite lagliga hjälpmedel att ha i fickan.
    http://www.skunkspray.com/c/292/produkter

    Ha en skön söndag. Jag ska nog fortsätta nu att slabba i vasken lite 🙂

Kommentera

