Det blir inte alltid (någonsin?) som man tänkt sig

Imorgon skulle jag ha åkt till naturfotofestivalen i Vårgårda för första gången, jag hade till och med lurat med mig Ove efter att ha hört att det var en fantastisk helg full av inspiration. Men så har jag varit sjuk i influensan hela veckan och känner mig fortfarande inte frisk och som om det inte vore nog så ligger min lille katt Dennis på operationsbordet igen. Han fick en kattböld för ett par månader sedan som har blivit infekterad igen och nu måste vi gå igenom hela proceduren igen med operation, drängage, antibitioka, smärtstillande, tratt och utegångsförbud. Inte bra förutsättningar för en inspirerande helg 40 mil hemifrån. Så vi har beslutat att ställa in resan. Mest ledsen är jag över att missa Mats Anderssons föreläsning och att få träffa Marie, Erika och Börje (och ev andra gamla kurskompisar som jag inte visste skulle dit).

10 thoughts on “Det blir inte alltid (någonsin?) som man tänkt sig

  1. Åh, jag är så ledsen Karin… mest för er skull förstås, men jag hade ju åxå sett fram emot att få träffa dig igen!!! Förstår såklart ert beslut o mår man inte bra så blir det ju bara jobbigt att vara borta…. Tänker på dig o hoppas att du blir frisk o att din Dennis blir bra den här gången!!!
    Massor kramar!!

  2. Att så små virus kan få en stor människa på fall! För eländigt! Enda trösten är att festivalen kommer nästa år igen.. Krya på dig o klappa katten.
    Jättefin bild du tagit!

  3. Tråkigt att du inte kunde komma den här gången. Det hade varit kul att ses! Hoppas du snart mår bättre.

Kommentera

