Stockholm i mitt hjärta typ

I fredags var jag ledig och vi tog tåget upp till vackra Stockholm. Målet var att besöka Fotografiska för första gången. Jag är hopplöst dålig på att läsa på och känna till olika kända fotografer så jag hade ingen koll på vilka utställningar som gick nu. Den första bilden jag får se när jag kommer in är en gigantisk bild på en elefant. Helt magisk. Och sedan var det typ 50 magiska bilder till från Nick Brandt (som jag aldrig hade hört talas om tidigare). Snacka om valuta för pengarna och att ha fått en ny idol. En finfin bok ligger nu uppslagen här hemma i vardagsrummet. Boken kostade mycket pengar och jag är i vanliga fall en snålis, men den här känns värd varenda krona.

Hötorget.

Vi gick och gick och gick. Vi gick bland annat till Moderna Museet, men när vi kom dit var det så proppfullt med folk att vi gjorde snabbvarianten – tittade i shoppen istället och såg ungefär samma sak som därinne…

Höstsol=långa skuggor.

Härligt hotellrum med underbar utsikt.

Jag älskar Stockholm.
Två dagar fulla av promenader, fika, restaurangbesök, hotellfrukost, bilder, fint väder, vackra vyer, tunnelbana, vin, drinkar. Härligt!

Och trevligt sällskap såklart! ❤

12 thoughts on “Stockholm i mitt hjärta typ

  1. Stockholm är rätt bra 🙂 Bor ju nära själv, men åker dit alltför sällan. Vilka kanonbilder du fick med dig hem!! Skuggbilderna gillar jag extra mycket. Ha det gott! / Kram

  2. Du menar inte att vi var där samtidigt? 🙂
    Alltså, känner dig ju bara till namnet, men det kändes rätt häftigt att se din bild, och räkna ut att vi ”kanske” sprungit på varandra…
    Alltså, Brandts bilder..gick med konstant gåshud – har aldrig hänt mig förut….helt underbara!
    /maria

  3. Jag var på Fotografiska i somras men ska nog bege mig dit igen. Nu är det ju andra utställare. Kanske blir det av i december när jag ska till huvudstaden med bästa väninnan. Härliga bilder. Riktigt cool bild när husen syns genom glasögonen =) Trevlig helg!!

  4. Snygga Stockholmsbilder … och det jag ju saga som gammal Stockholmare 😉
    Gillar Hotorget speciellt , snyggt , elgant, minimalistiskt ..

    Ha de Thorsten

  5. Snygga Stockholmsbilder. Gillar speciellt den svartvita med skuggorna! Ja, man fotar alldeles för sällan från Stockholm, trots att jag bor i Stockholms län. Får se till att det blir lite ändring nu:-) Ha det/Roland

Kommentera

