Härlig dag med inspiration av ”vilda” djur

På mitt jobb har vi en fantastisk möjlighet, nämligen att ta ut en ”inspirationsdag” per halvår. En dag då man lämnar kontoret och gör något annat för att ”free your mind” liksom. Ni vet hur det är – de bästa ideerna kommer man ju inte på när man sitter vid skrivbordet och tänker så det knakar utan de dyker ofta upp någon helt annanstans. Ibland på en promenad, ibland i duschen och ibland i sömnen. Jag bestämde mig för att spendera en dag ute i friska luften. Morgonen spenderade jag ute i vresbokskogen och därefter åkte jag iväg till Skånes Djurpark utanför Höör.

Det var verkligen en perfekt dag att vara där! Det var härligt väder och det var inte så mycket folk där – utan jag kunde ibland stå ensam och kolla in djuren. Favoritplatsen var hos lodjuren. Jag har inte tänkt så mycket på lodjur tidigare, men det senaste året kan man väl säga att jag har fått upp ögonen för hur fina djur de är. Om man dessutom är kattägare så känns det ju bara som en enda stor liten kissemiss som gärna skulle få flytta in hos oss när som helst.

Det här fina lodjuret låg och spanade när jag kom och jag satte mig på marken bredvid stängslet och njöt av stunden. Vilket bra sätt att spendera en inspirationsdag på!

Fina lodjur.

Kompisen låg och sov. I brännässlor…

Hejdå fina katt. Tack för idag.

7 thoughts on “Härlig dag med inspiration av ”vilda” djur

  1. Jag älskar kattor av alla slag. Visst är det självständiga härliga djur. Hade själv en katt i 13 år. Vägde 10 kg och hade en mankhöjd på 40cm! Var jättestor och muskulös men inte tjock. Det var kraft i de bakbenen. En 50/50 korsning mellan Bondkatt och Siames. Väldigt speciell blandning kan jag säga.
    Jättefina bilder. Ser så mysigt ut.

    1. Oj, det var en stor katt! Jag hade ju en brittisk korthårs-hane och han vägde 6-7 kg och han var stor! Och ja, katter är underbara…

      Jag läste att lodjuren väger ca 25 kg, så det skulle väl funka hemma va? 🙂

Kommentera

