Rapport från en morgonutflykt

Imorse ställde jag inte väckarklockan eftersom jag inte gick och la mig förrän klockan 02.00 (!), men har man katter med inbyggd väckarklocka så vaknar man tidigt ändå… Jag upptäckte att solen faktiskt sken idag så jag gav mig ut i jakt på vackra septembermorgonmotiv.

Det blev inte bättre än så här. Den här är ju hopplös sett ur ett kompositionsperspektiv, med den vänstra lupinen som skär bildkanten på ett sätt som jag inte normalt skulle ha velat. Och bladen i nederkant, hur tänkte jag? Jo, jag tänkte bara på den döda katten jag såg i vägkanten. Jag är ju så blödig så efter att ha sett den hade jag svårt att fokusera på något annat och jag hoppas på bättre bildlycka någon annan morgon. Jag stannade och kollade om katten hade halsband, men det hade den inte, så nu hoppas jag att ägarna hittar den så snart som möjligt. ❤

Kommentera

