Kurskompisarna

Ja, det är inte bara upplägget av sommarkursen i Mullsjö och magister Terje som gör veckan så lyckad, det är såklart även kurskompisarna! Under vår vecka var vi inte så många som hade träffats innan, så det var många nya ansikten för mig.

Det var väldigt roligt att få träffa bloggkompisar IRL för första gången också! Speciellt roligt var det att få träffa Erika som jag har haft mycket kontakt med via nätet under året. Hon är inte bara en väldigt trevlig person, bra chaufför och vindrickarkompis utan hon inledde avslutningsdagens redovisning av veckans uppgift på ett fantastiskt och gripande sätt och jag tror inte att ett öga var torrt efter det. Du är bäst, Erika! (förutom på installation av Lightroom och sånt)

Det var också fantastiskt roligt att få träffa Ulrika. Hon gillar samma fotostil som jag. Vi har båda lätt att trilla dit med macroobjektivet och det var nog ingen slump att just vi två var de som fick bländar 22 och max 28 mm-uppmaningen… En väldigt härlig människa som jag hoppas på att få träffa fler gånger!

Sedan hade jag en namne, Karin, som har sin blogg Mitt fönster mot skogen. En härlig tjej, med fin blogg och härlig bildsmak. Hon har dessutom Sveriges snyggaste frisyr.

Rikard Jansson är en annan ny bekantskap som har tagit den snyggaste sländ-bilden jag någonsin sett!

En annan ny bloggbekantskap är Roland. Han visade upp många fina bilder på kursen!

Sist men inte minst har vi ju Sander. Vilken fantastisk talang! Bara 14 år och tar bilder som en liten gud. Jag kommer att skryta mycket i framtiden om att jag har gått samma kurs som han. Sa jag att han var gullig, ödmjuk och lärde oss gamlingar saker om ”dataprogram” och sånt också? Han var dessutom den ende som var ung nog att direkt höra ljudet från min anti mosquito-app. 🙂

Sedan var det förstås en massa andra deltagare, vi var totalt 20 st, men jag tror att det är dessa deltagare som har blogg.

Sist men inte minst, ett speciellt tack till Paulina, för de vänliga och uppmuntrande ord du sa till mig innan vi skildes åt – det värmde verkligen.

 

 

7 thoughts on “Kurskompisarna

  1. Nämen vad gullig du är! Tack!! Ja jag tycker vi var ett riktigt härligt gäng där på kursen, en väldigt blandad men bra grupp som liksom fann varann direkt! Det märktes ju inte minst på den avslutande redovisningen, att vi litade på varann och vågade ta upp svåra ämnen… Kommer heller aldrig att glömma Erikas fantastiska redovisning!
    Har också tänkt att jag minsann ska skryta med att ha gått samma kurs som Sander, hihi… Ska bli intressant att följa honom! Riktigt ödmjuk och trevlig kille också!
    Usch den där 22-28 utmaningen hade jag ju faktiskt förträngt, attans… 🙂 Får ta tag i det där… någon gång…
    Kram!

  2. Kan bara instämma!! Jag kommer aldrig att glömma denna vecka, aldrig! Och det är tack vare Terje förstås, men också p.g.a dig och alla fantastiska kurskompisar, alla med sin egenhet och personlighet. Åhå, Sveriges snyggaste frisyr!! Man tackar!! Imorgon ska jag få ännu snyggare frisyr 😉 ;-), frisör besök innan resan. Ha det gott! / Kramar

  3. Hej! Kul att ses och hoppas att det blir på återträffen också. Tack för kommentaren om bilden, det värmer verkligen! Du är verkligen produktiv så här gäller det att hänga med…
    Må gott!
    /Rikard

Kommentera

