Bilddiskussion

En av höjdpunkterna här på sommarkursen i Mullsjö är när det står Bilddiskussion på schemat. Det går till så att alla ”elever”/”fotografer” tar med sig 2 bilder var som Terje noggrant går igenom och diskuterar. Han är verkligen fantastisk duktig på att läsa bilder, att tyda bilden och se vad fotografen ville förmedla och att ge inspiration till att vilja fortsätta fotografera. Det handlar inte all som teknisk fulländning eller ”om du hade beskurit bilden så här-bla-bla-bla-bla-tråk-och-jag-tycker-inte-att-du-är-så-duktig-egentligen” utan han fantastiskt duktig på att hitta det positiva i allas bilder. Jag känner faktiskt att jag skulle platsa på vilken fotoutställning som helst just nu, så om någon från tex Fotografiska i Stockholm eller Lousiana i Danmark läser detta så är ni välkomna att kontakta mig så kan vi diskutera villkoren… 🙂

Dessa bilder valde jag att visa upp denna gång:

5 thoughts on “Bilddiskussion

  1. Första och sista bilden står ut lite extra tycker jag. En härlig känsla i båda. Och visst är det roligt att få kritik på detta vis, man blir verkligen peppad och kan ta till sig allt. Japp, Fotografiska och Louisiana kan ringa mig också! 🙂

Kommentera

