En lila söndag

Imorse var vi och spanade in ett gammalt växthus som Ove hade varit i tidigare och som jag blev nyfiken på efter att ha sett hans bilder. Det är alldeles övergivet och fullt av mjölkört.

Det var lite läskigt att gå omkring i växthuset… det var lätt att trampa på en glasskärva och jag trodde varje gång att det skulle springa fram någon gammal galen trädgårdsmästare med lie och mörda mig. Eller nåt sånt… samma som häromdagen då jag gick och fotade i det övergivna vandrarhemmet här i Lund och då jag trodde att någon gammal vaktmästare skulle komma med en rasslande kedja. 🙂 Jag läste i tidningen att det brunnit i vandrarhemmet dagen efter att jag var där, kanske var det vaktmästarens hämnd?

Mosad.

Tänk så stark. Hur blir man sådan?

 

One thought on “En lila söndag

  1. Åh vad jag tyckte om din sista bild! Jag kallar alltid de blommorna för Rallarros 🙂 tycker det är ett fint namn 🙂 kramar

Kommentera

