Hur är det fatt?

Ikväll stack jag ut för att makrofota några vissna maskrosor. Har ni sett hur många det finns just nu och hur häftiga de ser ut?

Jag gick inte så långt hemifrån och vid kanten av en äng lade jag mig ner på gatan för att komma i rätt höjd för att fota maskrosen. Plötsligt hör jag hur någon ropar ”Hur är det fatt?” och när jag vände mig om såg jag en kvinna komma rusande mot mig. Det var inte någon som råkade passera heller, utan hon kom ut från ett hus. Jag fick helt enkelt svara att ”Jag ligger bara här och fotar vissna maskrosor” som om det vore det mest naturliga i världen…  Hihi, vi pratade just på makrokursen i helgen om att detta är ett ganska vanligt scenario vid makrofotografering, men jag har inte råkat ut för att någon trott att jag har mått dåligt tidigare.

8 thoughts on “Hur är det fatt?

  1. Strålande vacker bild!
    Det har faktiskt hänt mig en gång också. Jag låg på marken för fotografera en damm i höjd med vattenytan på Sölvegatan. När en man kom fram och undrade hur det stod till. Min kära dotter tyckte det var ytterst pinsamt 😉
    Kram
    Eva

    1. Hahaha, det måste förstås ha varit superpinsamt för en tonårstjej. Igår var vi ute på landet på en grusväg också och då låg jag där i en väldigt ofördelaktig ställning med rumpan rakt upp i luften när jag hörde någon närma sig. Det kändes obekvämt, men jag tänkte att det vara var Ove och att det inte var så farligt då. Sedan hörde jag en flämtande hund och förstod att den som kom gåendes inte var Ove…

  2. Jag har ju åxå råkat ut för det där… pinsamt, men vad gör man inte för en bra bild!!! Din vissna maskros är fantastisk!! Så fint med vattendropparna…

  3. Intressant.
    Jag undrar hur bilden ser ut i kvadratisk format? Cirkels Kvadratur är ju en symbol för människan.
    /Thomas

  4. Fin bild med de små dropparna! Omtänksam granne, men det är svårt att göra bilder nära hemma utan att se helkonstig ut 🙂 Har rödstjärtar i en holk på tomten men vågar inte sätta mig varken utan eller med gömsle för utanför tomten går en gångbana som används en hel del…

    /Anna

Kommentera

