Tack för (inte så) lång och trogen tjänst

Alla som känner mig vet att jag är sjukt frusen av mig och att jag därför inte är så jätteförtjust i vinter. Jag fryser som en galning om fingrarna (ska bespara er från bilder hur det ser ut när det är som värst) och jag fryser om mina fötter. Lyckan var därför enorm när jag en dag i en skoaffär satte ned fötterna i de ljuvligaste och varmaste stövlar jag någonsin skådat!
De här stövlarna och jag har varit bästisar från november till mars i ett par år nu, men till min stora sorg tog vårt förhållande slut nu under julledigheten. Stövlarna meddelade att de inte alls tänkte hålla värmen längre, de blev sura och luktade jätteilla och när de till slut sprack i en söm förstod jag att det inte fanns något att göra för att reparera vårt förhållande och jag fick ge mig ut på jakt efter nya stövlar (vilket inte var helt lätt ska jag säga).

Jag vill i alla fall ge en liten hyllning till er, kära stövlar, tack för att ni har hållit mina fötter varmare än någonsin.

6 thoughts on “Tack för (inte så) lång och trogen tjänst

  1. Att säga hej då till trogna vänner är inte alltid lätt, men förhoppningsvis hittar du några nya som kan hålla dig varm när du behöver :)Själv hittade jag mina nya i en jaktaffär…ett litet tips 🙂

Kommentera

