Döden igen

Härom natten vaknade jag av att en av katterna krafsade på kattluckan. Jag tänkte att den hade fryst igen som den har gjort någon gång tidigare och gick upp för att hjälpa honom att öppna den. När jag tryckte på den insåg jag att den inte alls fryst fast, men att det var något som hade fastnat. Halvsovandes tog jag tag i vad-det-nu-var som hade fastnat och insåg någon gång när jag höll det i min hand att det nog var en mus eller en fågel… Jag fick lite halvpanik och slängde snabbt ut den genom luckan igen till Dennis förvåning ”men kattmamman, jag hade ju tagit med den som gåva till dig!”.

Någon dag senare mindes jag plötsligt vad som hade hänt i sömnen och gick ut för att kolla om jag kunde hitta något och mycket riktigt så låg där en liten mus. Den hade stelnat och jag kunde inte låta bli att skratta pyttelite åt hela historien.

One thought on “Döden igen

Kommentera

