Jakriborg

I sex år har vi tänkt att vi ska åka till Jakriborg för att se hur det ser ut på plats, men i sex år har vi misslyckats med att hitta dit… Ja, vi har ju inte ansträngt oss till max direkt, för när vi väl försökte idag så var det ju inte så jättesvårt. Det kändes som en passande dag att åka dit idag för det var tät dimma över Malmö och Lund idag och då tänkte vi att det ser nog coolt ut i Jakriborg idag.

Det var ett riktigt, mysigt ställe med affärer och torg och allt, det hade jag ingen aning om! Kan tänka mig att det är riktigt mysigt här en snöig jul eller en varm julikväll och det blir nog ett standardutflyktsmål när vi får besök framöver.

 

Samma huslänga, annat perspektiv.

 

Det blir ju lite konstiga ställningar ibland när man fotar ur annorlunda perspektiv. Här lutar jag mig fram över en grå vattenpöl på en grusplansparkering för att ta bilden ovan. Om någon ser en när man håller på så blir det idiotstämpel direkt.

 

Hejdå Jakriborg, vi ses snart igen nu när vi vet den hemliga vägen dit.

12 thoughts on “Jakriborg

  1. Jag gillar vyn över Jakriborg, den där husen ser ut att vara utplacerade på en skånk monopolplatta. Kan tänka mig att den vyn är som bäst på hösten och kanske även i vinterskrud, då husen framträder bättre. Vi får ha koll på det stället. 🙂

Kommentera

