Döden på besök, mitt på Allahelgonadagen

Imorse när jag satt i soffan och drack morgonkaffet hörde jag tonårstjejen skrika högt: ”Iiiiuuuuuuuuuu, det ligger en fågel här!” Det förklarade alltså all febril aktivitet jag hade hört en stund tidigare, och som jag trodde var småkatterna som lekte med varandra… När jag kom ut i hallen låg en död fågel i sälställning mitt på golvet, omgiven av ett hav av fjädrar. Jag som är så blödig av mig är ju inte så förtjust i alla dessa döda fåglar som levereras hem som fin gåva av katterna, så jag har nu löst problemet på mitt sätt.

Vila i frid kära lilla rödhake. Du vilar nu i Karins fågelkyrkogård i Lund.

Men nu så tror jag nog att vi har löst problemet.

5 thoughts on “Döden på besök, mitt på Allahelgonadagen

  1. Hej Karin!!
    Vilka fantastiskt fina foton du tar – jag är mycket imponerad. Jag har suttit och scrollat upp och ner här på bloggen och ser det ena fina fotot efter det andra. WOW!

    Jag går till en näringsterapeut i Trelleborg – kanske är det samma som dig? Det är en bit att köra eftersom jag bor i Åhus, men jag tycker verkligen att det är värt det.

    Jag lär återkomma hit för att titta på fler vackra bilder.

    Mvh
    Susanne Organicgirl

Kommentera

