Istället för en död hare

Idag efter jobbet tog jag kameran för att gå ut och fota en död hare (eller kanin?) vars skelett jag sett ligga på en cykelväg jag har passerat några gånger de senaste veckorna. Synen är väldigt makaber och jag kände att jag ville försöka fota. Fråga mig inte varför… när jag väl kom dit och började fota så kändes det respektlöst och osmakligt och jag tänkte att jag haren kanske kommer att hemsöka mig om jag publicerar bilderna så ni får nöja er med ett par andra bilder från dagens promenad.


”Döda” vallmoknoppar känns lite roligare att visa upp. Jag älskar dem här!

Nu börjar tiden för alla fina, röda bär! Me like.

13 thoughts on “Istället för en död hare

  1. Ok – jag erkänner. Hade velat se haren. Har en morbid fascination för döda kadaver, har alltid haft det. Fast bara vilda djur, vill inte behöva tänka på barn som saknar sina husdjur…

    1. Då skulle du ha gillat detta kadaver… Detta har du aldrig nämnt, vi behöver prata om det nästa gång vi ses.

      För övrigt tänker jag inte så mycket på barnen i familjen när jag ser döda katter längs vägarna utan jag tänker på den som är som mig… (och så tycker jag synd om dem och hade aldrig i mina vildaste fantasier kunna tänka mig att min katt skulle dö)

      Vad kul att du kollar in här, Anna! Saknar dig.
      KRAM!

  2. Härliga bilder! Jag älskar fröställningar av alla de slag o har fått dille på nypon nu åxå… man behöver de små färgklickarna nu när höstmörkret kommer!

    Ha en skön helg!
    /Marie

Kommentera

