Sofie

För drygt två år sedan flyttade jag från Göteborg där jag hade bott i 15 år för att äntligen få bo ihop med Ove efter 3,5 års pendling mellan de två städerna. Trots att jag var tvungen att lämna den fantastiska staden Göteborg, var jag lycklig över att äntligen få bo ihop med världens bäste Ove, och tyckte att det skulle bli spännande att få lära känna en ny stad, ett nytt företag och nya vänner. Men det där med vänner visade sig vara svårare än jag hade trott… Hur får man vänner i vuxen ålder?  Jag försökte vara aktiv och regga mig på olika internetsajter där man kunde lära känna nya vänner, gå på olika kvällskurser osv, men det ledde inte till att jag lärde känna någon och efter ett tag tror jag att jag gav upp lite och tänkte att jag får väl nöja mig med att vara vän med Ove (vilket inte är så lite). Söta styvdottern Felicia tröstade mig också och sa att jag ju alltid hade henne. ❤

Men så en dag så bara fanns hon där. På jobbet. Efter en omorganisation hamnade vi på samma avdelning, och en dag på jobbet efter något möte så började vi prata om andra saker än jobbet och det bara kändes så bra. Ni vet, vissa människor bara stämmer det med och för mig stämmer det med Sofie. Tack för att du finns Sofie, tack vare dig trivs jag väldigt mycket bättre i Lund! Jag har 100% förtroende och tillit till dig och det känns som om jag kan berätta ALLT för dig. Jag uppskattar att du har förmågan att vara så glad och smitta alla med ditt skratt. Tänk alla kvällar som vi har suttit och skrattat i flera timmar… både Ove och jag trivs verkligen i ditt sällskap! Tack också för att du aldrig säger att jag är tråkig när jag är trött (för gudarna ska veta att jag ofta är trött), och tack för att du anförtror dig åt mig och till och med låter mig passa dina barn och katter. 🙂 Hoppas att vi förblir vänner i många, många år!


Hon trivs på stranden. Här satt vi på stranden i Skanör.

Hon kan vara tuff också. Don’t mess with Sofie…

Men oftast är hon glad och sprallig! (och hon fick visa leg på systemet häromdagen…)

Ni ser sprallet? Man har aldrig tråkigt med Sofie.

Men det är så här man oftast ser henne. Och hon har ett underbart skratt, ett sånt som smittar ni vet. Vilken tur jag har som har fått Sofie till vän! 🙂

10 thoughts on “Sofie

    1. Hihi, det var snällt sagt. Jag ser inga likheter (men det brukar man ju inte göra själv?), men när jag var kattvakt hos Sofie trodde grannen att det var min syster. *fniss*

  1. Nu började jag gråta…
    …du har verkligen en förmåga att uttrycka dig utöver det normala.

    Jag är väldigt glad och tacksam över att vi har kommit varandra så nära Karin. Du är en stor trygghet för mig och en RIKTIG VÄN!Dessvärre har du kommit in i mitt liv under en period då det har varit ganska skakigt. Minst sagt! Så för mig är det en gåta hur du kan beskriva mig som du gjort ovan. Visst har vi väldigt roligt tillsammans och skrattar oftast, men det har blivit många djupa diskussioner och en hel del ältande i stort och smått som ibland har fått ta överhanden. Men det kanske är just därför…när jag tänker efter…att vi har vågat båda två – öppna oss för varandra och lämna ut sig själv för en annan människa. Så tror jag att man får riktiga vänner för livet i vuxen ålder.

    (Du, vilken tur att du inte sticker under stol med att jag kan vara tuff ibland och att man inte ska ”mess with Sofie”. Finns vissa i vår närhet som kan skriva under på det…):-)

    1. 🙂
      Nä, vi kanske inte alltid sitter och gapflabbar när vi är själva och ältar alla problem man kan ha som tjej, men i sociala sammanhang, då kan vi skratta! Speciellt du. 🙂
      KRAM!

  2. Fint porträtt, jättefina bilder! Svartvitt passar jättebra här, och färgen kom in bra när det blev lite mer uppsluppet.

Kommentera

